Min/våran graviditet!

Det va sagt som så att vi skulle börja försöka bli med barn i april strax efter att vi flyttat till huset.
I början av Juli så va jag på rhodos en vecka med jobbet och hade välldans ont i magen vilket inte va så konstigt eftersom jag skulle ha mens....
Johan hämtade mej på arlanda och åkte sen direkt till jobbet, jag kissade på en sticka som jag hade gjort varje månad sen april och tittade lite nonchalant på den, det hade ju inte varit nå streck tidigare så varför nu.
Men där va det =) det lilla strecket, tårarna börja spruta och jag ringde johan, fick inte tag på han på en gång men efter ett tag så ringde han upp och jag hulkade fram att jag va gravid, skojar du va svaret <3 underbara johan!!
Jag va då i v5 och på den vägen är det.!

Jag jobbar som personlig assistent och har ett tungt jobb med mycket lyft och förflyttningar och med en chef som inte alls gillade min graviditet..
Jag fick tidigt ischias och sjukskriven på halvtid, jobbat funkade inte varken fysiskt pga av lyft och psykiskt på grund av chefen. 
Så i V13 har jag varit hemma på halvid och sen v 17 (tror jag)  har jag varit hemma på heltid!

Och nu sitter jag här i v27 (28 i morgon)  magen växer och den lilla där inne rör sej för fullt, jag kan ligga och titta på hur magen rör sej hur länge som helst <3  Det är den underbaraste känslan jag någonsin kännt men jag ska erkänna att det va lite otäckt i början när jag började känna hur det knölade där inne.

I v25 så kännde johan första sparken och det va nästan häftigare än när jag gkorde det första gången, vill så gärna dela varje rörelse där inne med han och stackarn blir nog trött på mitt tjatande om att han ska klappa på magen hela tiden.
Och det är nog inte det enda han är trött på, mitt humör har inte varit det mest harmoniska och jag resonerar inte så klokt alla gånger.. Mycket tårar har det blivit.

Älskade Johan nu är min söttepelare och du har hela mitt hjärta, det finns ingen annan jag hellre skulle vilja göra den här resan med.
Du gör mej hel och jag älskar dej <3


Ja det va det... finns så klart massa mer att skriva om men det va det där som ville koma ut nu!! 

Tack för mej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0